Skąd czerpać pomysły?


Skąd czerpać pomysły? Można być kreatywnym, a można z samego pytania. Właśnie przeczytałam felieton „Cukierki dla cukiereczka” z „Nowej Fantastyki” 08/17 (który swoją drogą bardzo polecam) i jakoś mnie tknęło.
Dlaczego po prostu nie zacząć pisać, czy rysować? Zrobisz jedną czy dwie kreski niby bez sensu, po czym stwierdzisz „a w sumie jak dorysuję tutaj… i tu… to nawet jakoś to wygląda” i bach! Szkic gotowy. Dokładnie tak samo z pisaniem. Wystarczy napisać jedno słowo, a potem dobudować do niego zdanie. Tak to już działa, że po jego wybazgroleniu, już wiesz, że nawet cały akapit jesteś w stanie dorobić. Choćby początek był zły, zawsze można go zmienić, a praca praktycznie pisze się sama.

Zacząć.
To jedno słowo jest kluczem do pomysłów.

Chociaż, można mi zarzucić, że przecież sama przeczytałam jakiś tam felieton i się teraz wymądrzam, a przecież miałam inspirację. Ba! Żeby tylko. Opieram się na nim i szczerze to przyznaje. Tak jak i autor Łukasz Orbitowski przyznał „Bo przecież, siadając do pracy nie miałem żadnego pomysłu na ten felieton.”
Ja w sumie na ten post też nie miałam. Skoro samego pomysłu brak, to czemu nie napisać o pomysłach. To mnie tknęło. Zacząć. Oto słowo to najlepszy sposób. Kiedy zaczniesz, a praca sprawi ci przyjemność w magiczny sposób dobierzesz idealne kolory do obrazu, a do tekstu piękne słowa wprowadzające niezapomnianą atmosferę. Zresztą pan Orbitowski sam twierdzi, że książki, które napisał bez pomysłu są lepsze niż te z. 

A więc, drogi czytelniku, po co jeszcze czytasz ten post, skoro znasz klucz? Zacznij tworzyć, pomysł przyjdzie sam!

Komentarze

  1. Właśnie mam tak z pisaniem, chce pisać, ale nie zaczynam, bo nie wiem jak potoczyć akcję, ale jak już zasiąde do laptopa i napisze jedno zdanie, to jakoś to idzie:)
    Właściwie z rysowaniem tak samo, jak chce mi się wziąć kartke i ołówek, to już potem idzie samo:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ach... Skąd ja to znam? xD
      Dziękuję za komentarz :)

      Usuń
  2. Czasem właśnie tak mam, że zaczynam totalnie bez pomysłu coś tworzyć i wychodzi z tego coś fajnego, a czasem niestety rysuję i wychodzi coś najbardziej przeciętnego na świecie :"D Myślę, że też zależy o też od dnia, przynajmniej w moim wypadku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak ten świat zewnętrzny na nas wpływa :D Dzięki za komentarz :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za wszystkie komentarze!
Każda, choćby najkrótsza, wiadomość daje ogromną motywację do pisania :)